søndag 31. oktober 2010

Tur på Islandshester.

På vei hjem fra Reykjavik stoppet vi innom en ridefarm, for vi skulle ri islandshester. Huff, jeg så bare frem til vi var ferdige, for jeg syntes på forhånd at det å ri en hest vanskelig og kjedelig. Men disse hestene er helt rå, de er så tålmodige og vandt til turister at det blei en glede. Det var min tredje gang på hesterygget og min første som hesten faktisk gjorde som jeg ville. Det var så kult å få prøve å tølte, som er en av skrittgangene som er spesielle for islandshester. Det var som å seile på store dønninger, helt fantastisk. Men det kuleste var på veien hjem. Da det var ca 1-2 km hjem syntes en av deltakerne, som har ridd en del før, at dette gikk for seint. Så han valgte å galoppere gjennom gruppa og forbi lederen som var først. Det endte med at hu skreik og ropte at han absolutt ikke måtte gjøre sånn, men da var det alt for seint. For hestene ville jo helst hjem, så hennes hest gikk i galopp, det gjorde da selvfølgelig våre også. Det viste seg fort at hu ikke hadde kontroll for hestene løp bare fortere og fortere. Det gikk så fort, de bare løp, ingen hadde mulighet for å stoppe for lederhesten gjorde som den ville. Det var et kjempe adrenalinkick, like mye pga at jeg var nervøs for å falle av i slik fart, men også fordi det var en kjempe utfordring å holde seg fast.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar