torsdag 28. oktober 2010

Vandretur med veileder dag 1.

En del av modulen var at vi skulle på en 3 dagers vandretur med veileder. Våre oppgaver underveis var å navigere oss frem til møtested. Vi delte klassen i 3 slik at vi gikk i grupper på 8 personer pluss veileder. Vi gikk som tre separate grupper de 2 første dagene og den tredje dagen gikk vi samlet. På kveldene var vi alle samlet. Første dagen gikk vi ut med godt mot og regntøyet i sekken, men det tok ikke mer enn en halv time før vi måtte på med det.
Det regner mye på Island på denne tiden av året. Men navigeringen gikk som den skulle, vi fikk et opphold i regnet som vi brukte til å spise lunsj og vi hadde noen vakre utsikter.

Det her er en uttørket innsjø, her er det et stup på noen hundre meter rett ned, er litt kult å tenke på det noen ganger er tåke og at det da er null sikt fremmover. Det er derfor man skal være forsiktig når man er i naturen på Island.

Det var fint å kunne ta av seg regntøyet å bare gå å nyte solen på vei bort til grotten.

Som en bonus på slutten av dagen fikk vi solen tilbake og se en hule i fjellet der det faktisk har bodd folk så sent som godt inne på 1900tallet.

Gå turen blei på ca 8 timer så vi var godt sultne da vi kom frem. Da var det kjempefint at det stod fisk på menyen, noen hadde tenk at torsk ”gellur” sikkert er godt, det var ikke godt. Om noen lurer så var det gjeller ja….